سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت ابادگران جوان استان کرمان

اوقات شرعی
دانشمند، زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 117834

 
 
درباره خودم
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

یاداشتهای گذشته
یاداشتهای گذشته 2
زمستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385

 
 
لوگوی دوستان


 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
بیادی: آبادگران جوان در انتخابات مجلس هشتم حضور فعال خواهد داشت
بیادی: آبادگران جوان در انتخابات مجلس هشتم حضور فعال خواهد داشت

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی از حضور فعال و پرشور این تشکل در انتخابات مجلس هشتم خبر داد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آبادگران جوان ایران اسلامی مهندس حسن بیادی که در نشست ماهانه آبادگران جوان سخن می گفت تصریح کرد آبادگران جوان در انتخابات به صورت فعال شرکت می‌کند اگرچه کاندیدا هم نداشته باشد .

وی با اشاره به نامگذاری سال 86 به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی بر پایبندی آبادگران جوان به این دو اصل در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و گفت : وحدت و انسجام اصل است و آبادگران جوان اگر احساس کند که گروهی به اختلافات دامن می‌زند ذره‌ای هم به او کمک نخواهد کرد .

بیادی با اشاره بر ضرورت حرکت در مسیر حضرت امام (ره) گفت: هر کس یک ذره هم به صورت قلبی از امام و خط رهبری جدا شد ضربه خورد و باید کسانی به مجلس بروند که در مسیر آرمان‌های امام (ره) و رهبری حرکت کنند.

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان در بخش دیگر از سخنان خود به فلسفه ایجاد جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود : حکومت ما ولایی است و نه شورایی ؛ البته این به مفهوم رد شوراها نیست؛ شورا جایگاه ویژه‌ای دارد.

بیادی در پایان در پاسخ به سوالی درباره‌ این که آیا شما هم یکی از گزینه‌های شهرداری تهران هستید؟ گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم و صدها نفر بهتر از من برای تصدی این شغل وجود دارند.

در ابتدای این نشست، محمدمهدی عبدخدایی، عضوفداییان اسلام به ذکر خاطراتی از دوران مبارزه و نیز فرازهایی از تاریخ معاصر پرداخت.

نشست ماهانه آبادگران جوان چهارشنبه گذشته در مسجد شیخ فضل الله نوری برگزار شد.



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 اردیبهشت 5 ساعت 3:12 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
نحوه انتخاب شهردار در اولین جلسه شورای سوم
نحوه انتخاب شهردار در اولین جلسه شورای سوم

مخالفان قالیباف تنها هنگامی می توانند گزینه های خود را برای تصدی شهرداری تهران مطرح نمایند که وی رای اعتماد نیاورد . امری که علی رغم تلاش های جریانات خارج از شورا بعید به نظر می رسد .

آخرین جلسه دومین شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد و تا چند روز دیگر سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران گشایش خواهد یافت .

به گزارش خبرنگار « ناگفته ها » در اولین جلسه سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر انتخاب هیئت رئیسه احتمالا بحث بر سر مدیریت شهر تهران آغاز خواهد شد .

بنا بر این گزارش ، با توجه به اینکه هنوز بیش از دو سال به پایان مسئولیت شهردار فعلی تهران باقی مانده است،مخالفان وی باید بتوانند سایر اعضاء را متقاعد نمایند که وی استیضاح شود. برای استیضاح شهردار حداقل 10 رای لازم است که با توجه به دسته بندی اعضای شورای آینده این کار عملی نیست .

مخالفان قالیباف هنگامی بحث استیضاح را مطرح کرده اند که شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز احداث تونل توحید اعلام کرد حاضر نیست از زیر بار خدمت به مردم شانه خالی کند و استعفا بدهد.

اما شهردار تهران باید موفق شود که در اولین جلسه شورای سوم رای اعتماد اعضاء را به دست آورد .رای اعتماد به شهردار بر طبق استفساریه ای که از مجلس صورت گرفته است ، انجام می پذیرد .

بر طبق این گزارش مخالفان قالیباف تنها هنگامی می توانند گزینه های خود را برای تصدی شهرداری تهران مطرح نمایند که وی رای اعتماد نیاورد . امری که علی رغم تلاش های جریانات خارج از شورا بعید به نظر می رسد .


جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 اردیبهشت 5 ساعت 10:8 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
بازگشت آرامش به فضای سیاسی دستاورد پیروزی اصولگرایان بود
الیاس نادران :
بازگشت آرامش به فضای سیاسی دستاورد پیروزی اصولگرایان بود


عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: احیا و بازگشت مجدد آرامش به فضای سیاسی و روحیه خدمت از جمله دستاورد های پیروزی اصولگرایان در چهار انتخابات گذشته بوده است.
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست فعالان اصولگرا که جمعه شب با حضور تعدادی از چهره‌های سرشناس اصولگرا و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، به ارائه تحلیلی از آخرین آرایش گروه‌های سیاسی و نیز وضعیت اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس هشتم پرداخت.
وی با یادآوری این نکته که فراهم شدن عرصه خدمت برای اصولگرایان، زاییده تدابیر آنان پس از قضایای دوم خرداد 76 بود، گفت:بحمدالله پس از پیروزی اصولگرایان در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا،با چرخشی در فضای سیاسی و در اوج یأس اصولگرایان، عرصه خدمت برای نیروهای متعهد فراهم شد.
این عضو سرشناس جریان اصولگرا از جمله دلایل اصلی پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات مجلس هفتم را ملموس شدن خدمات نیروهای متعهد به مردم و تفاوت آشکار گفتمان اصولگرایان با دیگر گفتمان‌ها دانست.
نادران روی کار آمدن اصولگرایان و نیروهای متعهد در شورای شهر و مجلس هفتم را احیا و بازگشت مجدد آرامش و روحیه خدمت و تداوم حرکت اصولگرایی به فضای سیاسی کشور دانست و افزود:اگرچه همه تلاش‌ها و تدابیر برای معرفی و حمایت از کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری نهم در جریان اصولگرا به نتیجه نرسید اما تقدیر این بود که با پیروزی یکی از چهره‌های اصولگرا، خدمت به مردم برای اصولگرایان همچنان باقی و حلقه خدمات تکمیل شود.
نادران از به نتیجه نرسیدن تلاش اصولگرایان برای معرفی چهره واحد در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سرآغاز تشدید فعالیت دوم خردادی‌ها برای تخریب جریان اصولگرا یاد کرد.
به گفته وی، دوم خردادی‌ها‌ هر جایی به ویژه در مجلس شورای اسلامی، از همه توان خود برای ایجاد اختلاف و شکاف بین دولت و مجلس استفاده می‌کنند که نمونه اخیر آن طرح تغییر ساعت رسمی بود که الحمدالله با تدبیر اصولگرایان، نتوانستند به هدف مورد نظر برسند.
نادران تصریح کرد: هدف دوم خردادی‌ها از این تلاش‌ها بازگشتن به عرصه‌هایی است که طی چند سال گذشته از دست داده‌اند.
نماینده مردم تهران از این که اصولگرایان در سومین دوره انتخابات شوراها و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درس عبرت نگرفتند، ابراز تأسف کرد و گفت: البته یکی از دلایل این مسئله، فعالیت دوم خردادی‌ها برای ایجاد شکاف و اختلاف در جبهه اصولگرایان بود.
وی متذکر شد: اعتقادمان این است که همه ظرفیت‌های اصولگرایان باید در لایه‌های مختلف حضور داشته باشند؛ چرا که هر کدام از گروه‌های اصولگرا به تنهایی همه ظرفیت این جریان نیستند.
نادران با اشاره به انتخابات پیش رو، ضمن ابراز خوشبینی نسبت به همگرایی، وحدت و انسجام بیش از پیش اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم تصریح کرد: قطعاً گروه‌های اصولگرا از اتفاقاتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری به این طرف رخ داده است، به اندازه کافی متنبه هستند.
وی ابراز امیدواری کرد همه افرادی که در گروه‌های مختلف اصولگرایان در رأس قرار دارند، آسیب‌شناسی جدی‌ از رخدادهای انتخابات ریاست جمهوری تاکنون را بکنند و با اتخاذ تدابیر عالمانه، طمع‌های دوم خردادی‌ها را بخشکانند و آنان را ناامید کنند.
نادران خطاب به گروه‌های اصولگرا گفت: رقیب جدی جریان اصولگرا در آرایش سیاسی کشور، دوم خردادی‌ها به ویژه تجدید نظرطلبان هستند که تا چند سال پیش حتی بحث رفراندوم قانون اساسی را پیش می‌کشیدند.




جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(سه شنبه 86 فروردین 28 ساعت 12:56 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
جلوگیری از ادامه حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در حالی که در یک ماه گذشته، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی برخی مقامات اجرایی برای جلوگیری از ادامه حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران صورت گرفته بود، اظهارات وزیر کشور، مبنی بر امکان کاستن دو سال از عمر شورای شهر دوم، این تلاش‌ها را با ابهام روبه‌رو کرده است.

بنا بر این گزارش، بر پایه رایزنی‌های سنگین انجام‌شده از سوی برخی مقامات اجرایی با اعضای دوره سوم شورای شهر، طیف حامیان دولت قصد داشت با ارایه استدلال انتخاب شهردار برای چهار سال و احتمال پیروزی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم، از تداوم حضور وی در شهرداری تهران جلوگیری کند. در این راستا، برخی از اعضای فهرست حامیان دولت نیز در مصاحبه‌هایی بر ترجیح انتخاب شهردار دیگری غیر از قالیباف به خاطر تداوم حضور چهار ساله در شهرداری تأکید کردند.

با این حال، طرح تجمیع انتخابات که از سوی نمایندگان مجلس برای هم‌زمان برگزار کردن انتخابات مجلس هشتم و ریاست‌جمهوری دهم ارایه شده بود که ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام، احتمالا باعث می‌شد یک سال از دوره ریاست‌جمهوری نهم کاسته شود، دولت را واداشت تا در برابر این طرح، تجمیع انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و دوره چهارم شورای شهر را ارایه کند که بنا بر آن، با کاهش نیمی از عمر شورای شهر سوم، دوره آن از چهار سال به دو سال کاهش می‌یابد.

در صورت جدی بودن دولت در این طرح، عمر شهردار دوره سوم شورای شهر، تنها برای دو سال برگزیده می‌شود و در این صورت، مهم‌ترین استدلال حامیان دولت برای برگزیدن شهردار برای چهار سال، اعتبار خود را از دست می‌دهد.
با این حال، برخی از عناصر ذینفوذ در دولت، بر این باورند که به دلیل روند شرایط اقتصادی و اجتماعی، شرایط دکتر احمدی‌نژاد برای رقابت‌های انتخاباتی دوره دوم وی در سال 1387 به مراتب بهتر از سال 1388 است و با سه ساله شدن دوره نهم ریاست‌جمهوری، هم از شهردار شدن و تقویت قالیباف که یکی از مهم‌ترین رقبای احتمالی دوره آینده به شمار می‌رود،‌ جلوگیری شده و هم شرایط رقابت‌های انتخاباتی آسان‌تر خواهد بود.

با این حال، گروهی دیگر از این طیف با یادآوری احتمال عدم موفقیت در انتخابات آینده، کاستن یک سال از دوره چهارساله ریاست‌جمهوری را فاقد توجیه کافی دانسته و بر استفاده کامل از ظرفیت زمانی دولت نهم، تأکید دارند.



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(سه شنبه 86 فروردین 28 ساعت 12:38 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
بادامچیان: در اسلام همه چیز اخلاق است
بادامچیان: در اسلام همه چیز اخلاق است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه‌ی اسلامی با بیان این‌که " در فلسفه‌ی مارکسیسم اخلاق جایگاهی ندارد و در لیبرالیسم نیز اخلاق برای کسب قدرت به کار رفته و یک ابزار محسوب می‌شود" گفت: در اسلام همه چیز اخلاق است.



دکتر اسدالله بادامچیان طی سخنانی درباره‌ی "اخلاق سیاسی" در نشست ماهانه‌ی جمعیت آبادگران جوان ادامه داد: اخلاق نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد. گاهی می‌بینیم که افرادی مرفه هستند ولی زندگی خوبی ندارند و در زندگی آن‌ها بی‌اخلاقی حاکم است. در مقابل آن افرادی هستند که از نظر مالی وضع خوبی ندارند ولی در زندگی دارای آرامش هستند و علت آن این است که آن‌ها در زندگی خود اخلاق را رعایت کرده و این زمینه‌ساز نشاط و شادی در زندگی آنان می‌شود.

وی به جایگاه اخلاق در ادیان الهی اشاره کرد و افزود: در اومانیسم غربی یا همان لیبرال‌دموکراسی غرب اخلاق در حد روابط فردی، شخصی و خانوادگی افراد محدود شده است و معتقدند که اخلاق به امور معنوی مربوط می‌شود و در سطح زندگی دنیوی و در صحنه‌ی سیاست جایگاهی ندارد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌ی اسلامی، با بیان این‌که " در مکتب اومانیسم غربی حاکمیت منافع تسلط دارد" گفت: در این مکتب سرمایه‌داری و پول حرف اول را می‌زند.

این فعال سیاسی در ادامه به تشریح دیدگاه‌های ماکیاول در عرصه‌ی سیاست اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ماکیاول اخلاق باید در اختیار قدرت باشد و اگر قرار است قدرت جزء مبانی اصلی حکومت باشد در آن‌جا دیگر اخلاق غیرحکومتی و غیرقدرتی معنا ندارد. او در کتاب خود ( شهریار) به حاکمان می‌آموزد که چگونه از اخلاق جهت حفظ قدرت استفاده کنند و معتقد است که پادشاهان حق دارند به مردم دروغ بگویند مانند یک بیمار که می‌تواند به پزشک خود دروغ بگوید.

بادامچیان در ادامه به جایگاه اخلاق در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست در اسلام به معنای کسب قدرت نیست بلکه فقط یک علم است که مردم را به سمت اصلاح جامعه سوق می‌دهد. در اسلام اخلاق به این معناست که وقتی فردی می‌خواهد در مسندی قرار بگیرد، نگاه می‌کند که آیا شایسته‌تر از وی نیز در صحنه‌ی جامعه حضور دارد یا نه؟ که نمونه‌ی آن شهید رجایی است. موقعی که شهید رجایی به عنوان یکی از گزینه‌های پست نخست‌وزیری انتخاب شد و ما برای اعلام این امر به نزد وی رفتیم، او به ما اعلام کرد که یک هفته فرصت می‌خواهد که مطالعه کند آیا فردی مناسب‌تر از وی وجود دارد یا نه؟ اگر وجود ندارد آیا خودش می‌تواند این مسوولیت را به نحو مطلوب انجام دهد؟ و سوم این‌که اگر در این پست قرار گرفت گذشته‌ی خود را فراموش می‌کند یا نه؟ و رجایی بعد از سه هفته به ما جواب داد.

بادامچیان گفت: در حال حاضر اسلام در صحنه‌ی جهان گسترش پیدا کرده و هر روز از این مکتب الهی استقبال بیشتری می‌شود.




جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 فروردین 22 ساعت 11:49 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
افشاگری شبکه" ای بی سی" درمورد روابط محکم امریکا با عبدالمالک ری
افشاگری شبکه" ای بی سی" درمورد روابط محکم امریکا با عبدالمالک ریگی

شبکه خبری ای بی سی امریکا به نقل از منابع دولتی امریکا که نامی از انان نبرد گزارش داد، امریکا به طور مستقیم تامین مالی این گروه را بر عهده ندارد اما از سال 2005 روابط محکمی با عبد المالک ریگی رهبر این گروه داشته است .

 شبکه خبری ای بی سی امریکا، دیروز سه شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی امریکایی و پاکستانی گزارش داد، امریکا به طور مخفیانه مشاور و مشوق یک گروه افراط گرای مسلح پاکستانی است که تاکنون چند عملیات مرگبار داخل خاک ایران اجرا کرده است .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از شبکه خبری ای بی سی، حملات این گروه مسلح در خاک ایران تاکنون منجر به کشته و دستگیری شماری از مردم، سربازان و مسئولان ایرانی شده است .

در این گزارش امده است، این گروه که از قبیله بلوچی است که حملات خود را از استان گاز خیز بلوچستان پاکستان به داخل مرزهای ایران انجام داده است .

استان بلوچستان در مرزهای مشترک با ایران قرار دارد.

دراین گزارش امده است، نیروهای اطلاعاتی امریکا به ارتباط و همکاری خود با این گروه مسلح اعتراف کرده اند اما این همکاری را محدود به تعقیب و ردیابی اعضای القاعده در خاک پاکستان اعلام کردند.

شبکه خبری ای بی سی یاداور شد، این گروه مسلح موسوم به جنداالله یک نوار ویدئویی پخش کرد که در ان تصاویر سرباران و مرزبانان ایرانی به نمایش درامد . این گروه پس از پخش این تصاویر اعلام کرد این افراد را دستگیر کرده است.

این شبکه خبری به نقل از منابع دولتی امریکا که نامی از انان نبرد گزارش داد، امریکا به طور مستقیم تامین مالی این گروه را بر عهده ندارد اما از سال 2005 روابط محکمی با عبد المالک ریگی رهبر این گروه داشته است .

شبکه ای بی سی تاکید کرد، عبد المالک ریگی اعلام کرده است چند ایرانی را شخصا اعدام کرده است .

شبکه ای بی سی می افزاید گروه جندالله مسئولیت حمله به گروهی از اعضای سپاه پاسداران ایران را در بهمن ماه گذشته در اتوبوسی در زاهدان که در آن 11 پاسدارکشته شدند ، بر عهده گرفته است .

بر پایه این گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی ماه گذشته اعلام کرد چند تن از عوامل حمله به اتوبوس را دستگیر کرده است که اعتراف کرده اند از اعضای جندالله هستند و برای عملیات مخفیانه در مکانی پنهانی در پاکستان آموزش دیده اند .

ای بی سی به نقل از دولت پاکستان می افزاید موضوع عملیات پنهانی بر ضد ایران در گفت وگوهای ماه فوریه گذشته ن دیک چنی معاون رییس جمهوری آمریکا و پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان مطرح شده است.

اما سخنگوی دفتر چنی هنوزبه پرسش ای بی سی در این مورد پاسخی نداده است .



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 فروردین 22 ساعت 11:41 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
اهداف دیپلماتیک سفر قالیباف به سوییس
اهداف دیپلماتیک سفر قالیباف به سوییس

هر چند قالیباف، شهردار تهران است ولی در برخی مسایل بین المللی، به طور غیر رسمی ایفای نقش می کند و الا هیچ دلیلی ندارد که در مراسم روز درختکاری که با حضور قالیباف برگزار شد 82 سفیر خارجی حاضر شوند.

هر چند هدف رسمی سفر اخیر محمد باقر قالیباف به سوییس، تبادل نظر در باره تجربیات مدیریت کلان شهری عنوان شده و البته مسایل مرتبط به شهرداری نیز در این سفر به طور پررنگی مطرح بود، لکن برخی محافل سیاسی معتقدند در ورای این سفر، اهداف دیپلماتیک بزرگتری نیز در میان بوده است.

این سفر، در شرایطی انجام شد که از یک سو، روابط ایران و آمریکا به بحرانی ترین شرایط خود نزدیک می شود و در همان حال، سیگنال هایی از طرف تهران و واشنگتن، هر چند به طور کمرنگ و مقطعی، به سمت همدیگر مخابره می شود و حتی سخن از ملاقات وزرای خارجه ایران و آمریکا در قالب اجلاس امنیتی عراق است .

 در 27 سال گذشته، بسیاری از تعاملات دو کشور، از طریق سوییس صورت گرفته است.

قالیباف در سفر به سوییس، علاوه بر بازدید از پرو‍ژه های عمرانی، مثل طرح در دست احداث تونل neat  که طولانی ترین تونل دنیا محسوب می شود با برخی مقامات سیاسی سوییس نیز دیدار داشت که ملاقات وی با پاسکال کوشپن، معاون رییس جمهور و وزیر کشور سوییس، انعکاس رسانه ای وسیع تری داشت.

طبق قانون اساسی سوییس،کوشپن، سال آینده رییس جمهور این کشور خواهد شد.

در آن دیدار که فقط جملات کوتاهی از مذاکرات فیمابین در رسانه ها منعکس شده، طرفین درباره روابط ایران و سوییس که رو به رشد خوانده شد، گفت و گوهایی با یکدیگر داشتند.

سفر  قالیباف به سوییس، همزمان با دستگیری و آزادی نظامیان انگلیسی صورت گرفت و به همین دلیل اخبار  آن در حاشیه این رویداد واقع شد .

هر چند قالیباف، شهردار تهران است ولی در برخی مسایل بین المللی، به طور غیر رسمی ایفای نقش می کند و الا هیچ دلیلی ندارد که در مراسم روز درختکاری که با حضور قالیباف برگزار شد 82 سفیر خارجی حاضر شوند.



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 فروردین 22 ساعت 11:40 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
ABC نیوز: آمریکا در برابر صخره ای به نام ایران
ABC نیوز: آمریکا در برابر صخره ای به نام ایران

یک کارشناس امنیت بین المللی به خبرگزاری ABCنیوز گفت: ایران واکنش ها را در برابر مساله بازداشت نیروهای انگلیسی بررسی کرده و این احتمال وجود دارد که بحران بین المللی دیگری را ایجاد کند، زیرا دریافته کشورهای غربی گزینه های محدودی برای پاسخ به بحران دارند. آنها اهمیت نمی دهند جامعه بین الملل درباره‌شان چه فکری می کند. از انقلاب سال 1979 آنها دیدگاهی خصمانه و تهاجمی نسبت به غرب داشته اند و نکته این جاست که هیچ راه موثری برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین چیزی وجود ندارد.

خبرگزاری ABC نیوز آمریکا در جدیدترین تحلیل خود، به مساله آزادی ملوان های انگلیسی و برگ برنده ای که با این کار در اختیار ایران قرار گرفت، پرداخته است.

پس از آزادی 15ملوان انگلیسی  که در کشور خود به قهرمان مبدل شده و پس از بازگشت ادعا کردند ایرانی ها در مدت بازداشت با آنان بدرفتاری کرده اند، تلویزیون ایران نیز از دو قهرمان خود تقدیر کرد. یکی جلال شرفی دیپلمات ایران در عراق که دو ماه پیش بازداشت شده بود و سه شنبه گذشته آزاد شد. وی گفت که سیا در حالی که از رابطه ایران با شبه نظامیان عراق سوال می کرده وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است. ایالات متحده انجام چنین اقداماتی را رد کرده است.
قهرمان بعدی، فرمانده نیروهای دستگیر کننده  نظامیان انگلیسی بود.

یک کارشناس امنیت بین المللی به خبرگزاری ABCنیوز گفت: ایران واکنش ها را در برابر مساله بازداشت نیروهای انگلیسی بررسی کرده و این احتمال وجود دارد که بحران بین المللی دیگری را ایجاد کند، زیرا دریافته کشورهای  غربی گزینه های محدودی برای پاسخ به بحران دارند.

ساجان گوهل تحلیلگر موسسه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به این که ایرانی ها دوست دارند "بچه های بد" منطقه باشند، تاکید کرد: آنها اهمیت نمی دهند جامعه بین الملل درباره‌شان چه فکری می کند. از انقلاب سال 1979 آنها دیدگاهی خصمانه و تهاجمی نسبت به غرب داشته اند و نکته این جاست که هیچ راه موثری برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین چیزی وجود ندارد.

وی بر این باور است که مشکل اصلی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی در برخورد با مشکلات مربوط به ایران مانند مساله هسته ای این کشور  یا حمایت از تروریست ها درعراق این است که رهبران این کشور فهمیده اند غرب تمایل ندارد با حمله به ایران یک بحران دیگر در خاور میانه ایجاد کند.

 این کارشناس گفت: باید به خاطر داشته باشیم روابط ایران با آمریکا و انگلیس به دلیل موقعیت عراق خود به خود بدتر می شود. ایران دیدگاهی متفاوت از غرب درباره آینده همسایه خود دارد، این کشور به دنبال فرصتی برای دست یافتن به عمق استراتژیک بیشتری درون عراق است.

پایگاه خبری BBC نیز با گفت و گو با افراد عادی درخیابان های تهران اذعان کرده مردم ایران از ادعاهای ملوانان انگلیسی مبنی بر اعمال شکنجه و زور خشمگین هستند. سفیر ایران در لندن نیز خواستار نشان دادن حسن نیت انگلیس با حمایت از برنامه هسته ای این کشورپس از آزادی ملوانان شده است.
رسانه های انگلیس نیز موافقند که ایران توانسته از نظر نظامی و سیاسی بر انگلیس غلبه کند.

گوهل گفت: ایران نشان داد می تواند به خبر اول رسانه ها تبدیل شود. رژیم ایران به راحتی ثابت کرد می تواند آن کاری را که می خواهد در منطقه انجام دهد و انگلیس و آمریکا نیز نمی توانند هیچ کاری برای توقف آن انجام دهند. ایران حمایت زیادی در خاور میانه به دست آورده که نگران کننده است.

حال اگر ایران دردسر دیگری درست کند پاسخ غرب به آن چه خواهد بود؟
گوهل در پاسخ به این سوال می گوید: به واقع آمریکا و انگلیس هیچ گزینه ای برای حمله نظامی به ایران ندارند زیرا می دانند ایران به شدت به آنان پاسخ می دهد.

ایرانی ها می دانند تحریم های سخت اقتصادی اروپا که می تواند موثرترین حربه علیه آنان باشد کارایی زیادی ندارد زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی تمایلی به از دست دادن بازار ایران ندارند.
برخی تحلیلگران اعتقاد دارند ایالات متحده و بریتانیای کبیر به صخره ای محکم و سخت برخورده اند که به آن "ایران" گفته می شود.



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 فروردین 22 ساعت 11:39 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
<      1   2      

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آبادگران جوان از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت می کند
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved